Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Tässä muutamia usein kysyttyjä kysymyksiä Flex Hoof Bootseista. Jos sinulla on lisää kysyttävää, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@eponabalance.fi.

Sisällysluettelo

Kuinka monta kilometriä Flex Hoof Bootsit kestävät?

Bootsien kesto riippuu siitä, miten hevonen liikkuu (käyttää kehoaan), kuinka nopeasti hevonen kulkee, kuinka usein bootseja käytetään, osaako omistaja huoltaa kaviot viikottain jne.

Flex Hoof Bootsin kestävyys on erittäin hyvä, kun hevosen keho on tasapainossa ja kavioille on tehty rakenteen mukainen vuolu. Olemme saaneet käyttäjiltä palautetta, että bootsien kesto on ollut kaikkea 500 - 2000 kilometrin väliltä. Kuitenkin, koska Flex Hoof Bootsit on pehmeät bootsit, tulee omistajan osata itse huoltaa kaviot niin, että kavio ei pääse kasvamaan pois rakenteen mukaisesta mallista. Tämä tarkoittaa viikottain tehtävää perusraspausta. Toistuvasti tehtynä tämä ei kuitenkaan vie paljoa aikaa (omalla hevosellamme alle 10 minuuttia) eikä ole vaikeaa - katso videomme aiheesta!

Kavion seinämä ei saa kantaa yksin painoa, kulmatuet eivät saa kantaa yksin painoa. Omistajan on myös oltava tietoinen siitä, että jos hevosella on esimerkiksi lihaskireyttä niska/hartia/lavan seudulla, se kuluttaa voimakkaammin varvasaluetta ja näin myös bootsin varvasalue kuluu voimakkaammin, pehmeässä bootsissa nopeammin kun kovapohjaisissa. Kaikki epätasainen kuluminen kavioissa/bootsissa johtuu ylälinjasta. Mitä monipuolisemmin hevosta treenaa, sen tasapainoisemmin se kulkee ja sen enemmän kilometrejä Flex Hoof Bootsit tarjoaa.

300 km käytön jälkeen
300 km jälkeen lämminverihevosen käytössä, vauhdikkaita maastolenkkejä sekä kenttäjumppaa. Omistaja vuolee itse hevosensa. 6 kk kuvan ottamisen jälkeen, bootsit toimivat edelleen hyvin ja niillä ratsastetaan edelleen 3-5 kertaa viikossa erilaisilla alustoilla.

500 km jälkeen
500 km jälkeen nuoren isokokoisen suomenhevosen käytössä (marraskuusta heinäkuun loppuun). Maastossa vaativissa oloissa ajoa, ratsastusta, maastakäsin jumppaa kentällä. Hevosella vedetään kärryä ajoittain, mikä kuluttaa varpaan aluetta normaalia enemmän. Omistaja vuolee itse hevosensa. Tälle hevoselle vaihdettiin uudet kuoret vanhojen tilalle! Ekologista!

600 km jälkeen
600+ km jälkeen quarter/arabialaisristeytyksen käytössä tammikuusta heinäkuun loppuun. Vauhdikkaita maastoja, paljon jumppaa sekä maasta että selästä käsin. Omistaja vuolee itse hevosensa. 6 kk kuvan ottamisen jälkeen bootsit toimivat edelleen hyvin ja niitä käytetään 2-4 kertaa viikossa.
Ennen vuolua
Kavio ennen vuolua. Epätasapainoinen kavio voi vahingoittaa myös bootsia: kavion seinämän reunat on terävät, kavion seinämä kantaosalla on liian pitkä, kannan painopiste liian edessä.
Kavio vuolun jälkeen
Kavio vuolun jälkeen. Hyötyjä bootsien käytön kannalta: kavion seinämät ovat siistit ja ne mukailevat anturan muotoa. Kulmatuet on vuoltu anturan tasalle ja kantakulmat on vuoltu taakse rakenteen mukaisesti ja ne kantavat painon tasapainoisesti.

Voinko käyttää Flex Hoof Bootseja kivisillä teillä?

Kyllä voit ja hevosten on todella mukava kulkea näillä bootseilla. Pohjan muotoilun, materiaalin ja rakenteen vuoksi Flex Hoof Bootsit tarjoavat hevoselle erittäin hyvän iskunvaimennuksen ja jos hevonen on kipeä, voit aina lisätä FlexPadit lisämukavuutta tuomaan. Bootsimme ovat markkinoiden pehmeimpiä, ja haluamme, että bootsit eivät häiritse hevosen kavion biomekaniikkaa.

Ovatko Flex Hoof Bootsit liukkaat?

Ulkopohjan muotoilun ja materiaalin ansiosta Flex Hoof Bootseissa on todella hyvä pito kaikilla alustoilla.

Onko teillä bootseja shetlanninponeille?

Tällä hetkellä kokoja on neljä ja keväällä 2020 mallistoon tulee lisäksi FlexPony bootsikokoja poneille. Jos mittaat ponisi kavion, saat tietää onko meillä sopivan kokoista bootsia hänelle. Seuraa Epona Balancen Instagramia, niin saat ensimmäisenä tiedon ponibootseista!

Voiko Flex Hoof Bootseissa käyttää hokkeja?

Bootseihin on mahdollista lisätä nastat. Hokkien käyttöä emme bootseissa suosittele.

Keräävätkö bootsit tilsoja?

Bootsit eivät kerää tilsoja.

Voiko bootsin takaosa aiheuttaa hankaamista?

Flex Hoof Bootsit ovat erittäin pehmeät ja vakiovarusteena bootsin mukana tuleva napakka neopreenipehmuste on hyvin suojaava. Kukaan ei voi taata etteikö tuote hankaisi ketään, mutta Flex Hoof Bootsien kanssa hankaamisesta ei ole tullut ongelma. Bootsien oikeaan säätöön kannattaa kiinnittää huomiota, ja jos kulkee mudassa, vedessä tms alustassa mistä voi kulkeutua ylimääräistä ainesta bootsin sisään, kannattaa jalat suojata erikseen esimerkiksi vet wrapilla.

Miksi päkiäisremmiä on tarpeen kiristää?

Kun puet bootsin hevoselle jalkaan, ja jos päkiäisremmi löystyy huomattavasti muutaman askeleen jälkeen, voi olla tarpeen kiristää sitä hieman.

Kuinka kireällä remmien tulee olla?

Päkiäisremmin osalta suosittelemme, että voit laittaa yhden sormen napakasti remmin alta. Vuohisremmin alle tulee mahtua yksi sormi helposti ja kaksi sormea napakasti.

Hevoseni kaviot ovat kahden koon välissä, mikä koko pitäisi valita?

Optimaalisesti bootsien pitäisi sopia napakasti. Kuitenkin, jos bootsi ei mahdu lainkaan pienempään kokoon, niin FlexPadin avulla suurempi koko pitäisi olla hyvä.

Milloin käytän ylemmän tai alemman päkiäisremmin asetusta?

Aloita korkeammalla asetuksella, joka on alkuasetus. Useimmat hevoset käyttävät tätä asetusta. Kuitenkin, jos takaosa on hieman löysä päkiäisten alueella, alempi asetus sallii bootsin istuvan napakammin. Voit myös käyttää pohjallista, joka nostaa kaviota hieman bootsissa ja parantaa takaosan istuvuutta entisestään.

Huomasin, että päkiäisremmi on irronnut kiinnikkeistä. Miksi näin käy?

Jos päkiäisremmeissä on enemmän kun yksi reikä ylimääräistä nuppien alapuolella, ne voivat aueta. Suosittelemmekin leikkaamaan ylimääräiset remmin päät pois. Eli niin että jäljelle jää yksi ylimääräinen reikä nuppien alle.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 8.12.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Epona Balance Oy

info@eponabalance.fi
www.eponabalance.fi
3098081-2

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Epona Balance verkkokauppa yleiset ehdot.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj:n ehdot.

Maksutavat

Maksupalvelutarjoajan kautta käytettävissä on seuraavat maksutavat:

Kotimaisten pankkien verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki ja Oma Säästöpankki.

Maksukortit: Visa, MasterCard, American Express

Mobiilimaksaminen: MobilePay  

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla automaattisen tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. 

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja jos et edelleen löytänyt tilausvahvistusta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Epona Balance Oy

info@eponabalance.fi
www.eponabalance.fi
3098081-2

Toimitustavat ja -kulut

Hintaan lisätään toimituskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen välillä 1-14 päivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Kun teet tilauksen, joka sisältää varastosta loppuneita tuotteita, toimitamme tilauksesi vasta kun kaikki tuotteet ovat saatavilla varastossamme. Jos haluat saada varastostamme löytyvät tuotteet mahdollisimman pian, ja varastostamme loppuneen tuotteen erikseen myöhemmin, teethän tällöin näille tuotteille kaksi eri tilausta.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille kirjallisesti sähköpostitse päätöksestänne peruuttaa tilaus.

Peruuttamisilmoituksessa tulee antaa ainakin seuraavat tiedot:

- Maininta siitä, että haluatte peruuttaa sopimuksen
- Tiedot tuotteista, joita peruutus koskee
- Tilauspäivämäärä
- Tilaajan nimi
- Tilaajan osoite

Peruuttamisilmoituksen päivämäärä on sähköpostiviestin lähetyspäivämäärä.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, jos olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Kuluttajansuojalain mukaisesti myyjällä on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää esimerkiksi palautuskuitilla, että tavara on palautettu määräajassa.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista (esimerkiksi postimaksut ja pakkauskulut). Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Peruutusoikeus koskee vain normaalihintaisia tuotteita. Palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, puhtaita, käyttämättömiä ja huolellisesti takaisinlähetystä varten pakattuja. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Tuote on sovitusvaiheessa suojattava aina asianmukaisesti. Tuotteessa ei saa olla jälkiä sovituksesta (lika, pöly, naarmu tms), tuotteen tulee olla uudenveroinen palautettaessa. Jos tuotteessa on jälkiä sovituksesta, joudumme alentamaan tuotteesta palautettavan summan arvoa jälkien ja vaurioiden laajuudesta riippuen.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Takuu

Flex Hoof Boots -tuotteiden valmistajan takuu
Valmistaja tarjoaa tuotteille 90 vrk:n materiaalivirheestä johtuvan vaihtotakuun ostopäivästä alkaen. Normaali tuotteen kuluminen ei ole takuuasia. Liiallinen äkkinäinen tuotteen kuluminen johtuu hevosen jalan liikevirheistä, joten olethan tarkkana tuotteen käyttöönotossa, että hevosesi vuolu on kunnossa eikä hevosella ole voimakkaita liikevirheitä. Pistemäinen paine jalassa (vertaa ihmisen jalan liikevirhe) kuluttaa mitä tahansa tuotetta tuplasti nopeammin liiallisen paineen kohdalta. Esimerkkinä varpaan voimakkaampi pyörähtäminen ylälinjan ongelman vuoksi.

Takuu ei kata väärinkäytön tai tahallisen vahingon seurauksesta rikkoutunutta tuotetta, esimerkiksi hevosen polkiessa tuotteen päälle, nastojen aiheuttamaa vahinkoa tuotteelle, hevosen tai muun tahon purressa tai muuten vahingoittaessa tuotetta, taikka käyttöohjeiden vastaisesta käytöstä johtuvaa tuotteen rikkoutumista. Takuu ei myöskään kata huolimattoman vuolun ja/tai liian pitkän vuoluvälin aikaansaamaa bootsin rikkoutumista.

Jos havaitset tuotteessa takuun piiriin kuuluvan vian, sinun tulee takuuseen vedotaksesi ilmoittaa viasta ennen takuuajan päättymistä toimitusehdoissa mainittuun sähköpostiosoitteeseemme, sekä yksilöidä vika sanallisesti sekä valokuvin mahdollisimman selkeästi. Lähettämäsi selvityksen perusteella käsittelemme reklamaatiosi valmistajan kanssa. Päätöksen mahdollisesta takuuhyvityksestä tekee yksin tuotteen valmistaja.

Lähetyksen tarkastus, virheet ja ongelmatilanteet

Noudatamme kuluttajansuojalain virhevastuusäädöksiä. Tarkastathan lähetyksen heti sen saatuasi.  Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa, kirjallisesti toimitusehdoissa mainittuun sähköpostiosoitteeseemme. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle. Tuotteen ollessa vioittunut, kuvatkaa vika mahdollisimman selkeästi sanallisesti sekä liittäkää ilmoitukseenne valokuva viasta.

Vastuunrajoitus

Epona Balance Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti sopimalla - olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kuluttajansuojalaissa tarkoitetulla kuluttajalla on oikeus saattaa tavaran virhettä ja takuuehtoja koskeva riita kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi ). Jos riita viedään tuomioistuimeen, se käsitellään kuluttajan kotipaikan käräjäoikeudessa.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit