Nopeat toimitukset ja tutut maksutavat! Fast delivery to all EU countries with most common payment methods!

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 8.12.2019 alkaen.

Verkkokauppa

Epona Balance Oy

info@eponabalance.fi
www.eponabalance.fi
3098081-2

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Epona Balance - Hyvinvointia hevoselle yleiset ehdot.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Paytrail Oyj:n ehdot.

Maksutavat

Maksupalvelutarjoajan kautta käytettävissä on seuraavat maksutavat:

Kotimaisten pankkien verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki ja Oma Säästöpankki.

Maksukortit: Visa, MasterCard, American Express

Mobiilimaksaminen: MobilePay  

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla automaattisen tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. 

Jos et ole saanut tilausvahvistusta, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja jos et edelleen löytänyt tilausvahvistusta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Epona Balance Oy

info@eponabalance.fi
www.eponabalance.fi
3098081-2

Toimitustavat ja -kulut

Hintaan lisätään toimituskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen välillä 1-14 päivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Kun teet tilauksen, joka sisältää varastosta loppuneita tuotteita, toimitamme tilauksesi vasta kun kaikki tuotteet ovat saatavilla varastossamme. Jos haluat saada varastostamme löytyvät tuotteet mahdollisimman pian, ja varastostamme loppuneen tuotteen erikseen myöhemmin, teethän tällöin näille tuotteille kaksi eri tilausta.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu.
Yksilöllisesti muokatulla tuotteella ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tällaisia ovat esimerkiksi räätälöitynä tilatut bootsit tai nastojen asennus bootseihin.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille kirjallisesti sähköpostitse päätöksestänne peruuttaa tilaus.

Peruuttamisilmoituksessa tulee antaa ainakin seuraavat tiedot:

- Maininta siitä, että haluatte peruuttaa sopimuksen
- Tiedot tuotteista, joita peruutus koskee
- Tilauspäivämäärä
- Tilaajan nimi
- Tilaajan osoite

Peruuttamisilmoituksen päivämäärä on sähköpostiviestin lähetyspäivämäärä.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, jos olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Kuluttajansuojalain mukaisesti myyjällä on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin.

Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää esimerkiksi palautuskuitilla, että tavara on palautettu määräajassa.

Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista (esimerkiksi postimaksut ja pakkauskulut). Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Peruutusoikeus koskee vain normaalihintaisia tuotteita. Palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, puhtaita, käyttämättömiä ja huolellisesti takaisinlähetystä varten pakattuja. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Tuote on sovitusvaiheessa suojattava aina asianmukaisesti. Tuotteessa ei saa olla jälkiä sovituksesta (lika, pöly, naarmu tms), tuotteen tulee olla uudenveroinen palautettaessa. Jos tuotteessa on jälkiä sovituksesta, joudumme alentamaan tuotteesta palautettavan summan arvoa jälkien ja vaurioiden laajuudesta riippuen.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Takuu

Flex Hoof Boots -tuotteiden valmistajan takuu
Valmistaja tarjoaa tuotteille 90 vrk:n materiaalivirheestä johtuvan vaihtotakuun ostopäivästä alkaen. Normaali tuotteen kuluminen ei ole takuuasia. Liiallinen äkkinäinen tuotteen kuluminen johtuu hevosen jalan liikevirheistä, joten olethan tarkkana tuotteen käyttöönotossa, että hevosesi vuolu on kunnossa eikä hevosella ole voimakkaita liikevirheitä. Pistemäinen paine jalassa (vertaa ihmisen jalan liikevirhe) kuluttaa mitä tahansa tuotetta tuplasti nopeammin liiallisen paineen kohdalta. Esimerkkinä varpaan voimakkaampi pyörähtäminen ylälinjan ongelman vuoksi.

Takuu ei kata väärinkäytön tai tahallisen vahingon seurauksesta rikkoutunutta tuotetta, esimerkiksi hevosen polkiessa tuotteen päälle, nastojen aiheuttamaa vahinkoa tuotteelle, hevosen tai muun tahon purressa tai muuten vahingoittaessa tuotetta, taikka käyttöohjeiden vastaisesta käytöstä johtuvaa tuotteen rikkoutumista. Takuu ei myöskään kata huolimattoman vuolun ja/tai liian pitkän vuoluvälin aikaansaamaa bootsin rikkoutumista.

Jos havaitset tuotteessa takuun piiriin kuuluvan vian, sinun tulee takuuseen vedotaksesi ilmoittaa viasta ennen takuuajan päättymistä toimitusehdoissa mainittuun sähköpostiosoitteeseemme, sekä yksilöidä vika sanallisesti sekä valokuvin mahdollisimman selkeästi. Lähettämäsi selvityksen perusteella käsittelemme reklamaatiosi valmistajan kanssa. Päätöksen mahdollisesta takuuhyvityksestä tekee yksin tuotteen valmistaja.

Lähetyksen tarkastus, virheet ja ongelmatilanteet

Noudatamme kuluttajansuojalain virhevastuusäädöksiä. Tarkastathan lähetyksen heti sen saatuasi.  Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa, kirjallisesti toimitusehdoissa mainittuun sähköpostiosoitteeseemme. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle. Tuotteen ollessa vioittunut, kuvatkaa vika mahdollisimman selkeästi sanallisesti sekä liittäkää ilmoitukseenne valokuva viasta.

Vastuunrajoitus

Epona Balance Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti sopimalla - olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kuluttajansuojalaissa tarkoitetulla kuluttajalla on oikeus saattaa tavaran virhettä ja takuuehtoja koskeva riita kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi ). Jos riita viedään tuomioistuimeen, se käsitellään kuluttajan kotipaikan käräjäoikeudessa.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit